Aktiivne lugemine ja viienda parktikumi reflektsioon

AKTIIVNE LUGEMINE


Book, Dream, Travel, Fantasy


Aktiivse lugemise tagajärjel võiks  õpilasele avaneda uus maailm (nagu pildil). Mida rohkem õpilane tekstis esitatust enda jaoks kasulikke aspekte leiab, seda tõenäolisemalt ta ka sellest kasu saab. Tekst peaks olema õpilasele jõukohane, sest liialt keeruline tekst tekitab sageli frustratsiooni ja ma ei usu, et õpilaste võimetega mittearvestamine aitaks kaasa õpiväljundites määratletu saavutamisele.

ISESEISEV TÖÖ ÕPILASTELE

Palun vali Novaatorist endale huvi pakkuv artikkel seoses füüsika rakendustega (miks füüsika meie elu paremaks muudab ja miks seda vaja on?) või sellega, millistes valdkondades tegutsemise eest füüsikuid tunnustatakse (Nobeli preemia vms). Aega töö esitamiseks on kaks nädalat. 

Soovitan esmalt teksti läbi lugeda, et tekiksid esmased mõtted. Seejärel süveneda sisusse ning jälgida ka iseseisva töö küsimusi. Palun koosta oma artiklist lühike kokkuvõte, seejuures kõigile nõutud punktidele vastates.

Esmalt põhjenda oma artikli valikut. Seejärel kirjelda 3-5 lausega kõige olulisemat, mida sa teada said ning mida artikkel tahtis lugejale anda (lähtu sellest, et see, kes pole artiklit lugenud, saaks olulisima informatsiooni kätte).
Põhjenda, kas artikkel andis vajalikul määral infot, et teemat mõista. Kui ei, siis mida Sina lisaksid?
Kas illustratsioonid olid hästi valitud? Põhjenda, milliseid näitlikke materjale Sa oleksid teisiti valinud.
Kui palju aitab sarnaste populaarteaduslike uudiste lugemine füüsika mõistmisele kaasa? Kas selliste uudiste lugemine muudab füüsikat Sinu jaoks huvitavamaks? Miks?
Millise põhikooli füüsikaosaga antud artikkel seostub? Miks sa nii arvad?
Kui palju oli sul vaja kasutada lisaallikaid, et uudist mõista? Lisa need oma töö lõppu.
Esita kolm küsimust artikli autorile.

Hindamisjuhend:

Hinnatav osa
Üldine hakkama-saamine (+/-)
Punktid
Kommentaarid (esmalt too välja positiivne)
Sisust arusaamine ja selle veenev esitamine (lühidalt)

    p/10-st

Põhjendused (teema valik, illustratsioonide valik, miks on füüsika seisukohalt oluline jne). Iga põhjendus 2p.

    p/10-st

Enda esitatud lisad artiklile


     p/4-st

Seostamine põhikooli füüsika osaga (1p) ja arutlus uudiste abi kohta füüsika mõistmisel.

     p/3-st

Lisaallikate kasutamine uudise mõistmiseks

     p/4-st

Esitatud küsimused




     p/6-st

Viitamine


     p/2-st


Kui sa ei suuda artiklit ise leida, siis siin on mõned võimalikud näited:
1. Eesti teadlased on leiutanud pinnakatted, mis tapavad baktereid ülikiiresti

2. Teenetemärgi pälvis üksteist teadlast. Millega nad tegelevad?

3. Nobeli füüsikapreemia pälvisid gravitatsioonilainete uurijad 
https://novaator.err.ee/633731/nobeli-fuusikapreemia-palvisid-gravitatsioonilainete-uurijad



Kasutatud kirjandus:
Novaator.  Eesti teadlased on leiutanud pinnakatted, mis tapavad baktereid ülikiiresti. Kasutatud 04.04.2018 https://novaator.err.ee/692631/eesti-teadlased-on-leiutanud-pinnakatted-mis-tapavad-baktereid-ulikiiresti
Novaator. Nobeli füüsikapreemia pälvisid gravitatsioonilainete uurijad. Kasutatud 04.04.2018
https://novaator.err.ee/633731/nobeli-fuusikapreemia-palvisid-gravitatsioonilainete-uurijad
Novaator. Teenetemärgi pälvis üksteist teadlast. Millega nad tegelevad? Kasutatud 04.04.2018
Pixabay. Kasutatud 5.04.2018 https://pixabay.com/en/narrative-history-dream-tell-794978/

Kommentaarid